
Member
Summary
Director, editor, camera operator and postproduction assistant in various types of formats with more than 15 years of experience at local, regional and national level. During these years she has also worked as a teacher of DaVinci, Adobe Animate, Avid Media Composer, Final Cut, Adobe After Effects, Adobe Premiere, 3D Studio, Maya and Combustion courses.
-REMEMBERING CHILDHOOD IN EUROPEAN WARTIMES
-THEY LIVE
-VIRTUAL REALITY APPLIED TO SCHOOL EDUCATION
Victoria Mora is a researcher in the field of Communication, Audiovisual Education, and Digital Media. Her work focuses on the intersection of technology, education, and communication, with a particular emphasis on innovation, creativity, and critical thinking.
Some key themes and topics that emerge from her research include:
* The potential of virtual reality (VR) in STEM education, particularly its impact on student perceptions and learning outcomes.
* The role of narrative and storytelling in VR-based learning experiences.
* The application of project-based methodologies in educational settings to promote creative problem-solving and critical thinking.
* The use of social media platforms like TikTok, Instagram, and YouTube as tools for communication, information dissemination, and education.
* The representation of disability and accessibility in audiovisual media, including films, television series, and video games.
* The impact of technological changes on traditional media forms, such as the effects of Twitter's algorithm updates on news publishing.
* The empowerment of students through practical professional experiences in audiovisual production and communication.
Some specific projects and studies that Mora has conducted include:
1. VIRION: A project exploring the use of virtual reality in STEM education.
2. Realidad Expandida: A study on new perspectives in communication and education.
3. ALFABETIZACIÓN MULTIDISCIPLINAR EN IA GENERATIVA EN LA DOCENCIA UNIVERSITARIA: An exploration of interdisciplinary learning approaches to artificial intelligence (AI) generation.
4. DESARROLLO DE LA COMPETENCIA DIGITAL EN LA ERA DE LA IA EN LOS FUTUROS PROFESIONALES DE LA COMUNICACIÓN: A study on the development of digital skills in the era of AI for future professionals in communication.
Overall, Victoria Mora's research and works demonstrate a deep interest in exploring the intersection of technology, education, and communication, with a focus on innovation, creativity, and social impact.
Here are Victoria Mora's publications:
-ADAPTACIÓN DE FORMATOS TELEVISIVOS A TWITCH: EL CASO DE “UN, DOS, TRES... RESPONDA OTRA VEZ”
-ALCANCE DE LAS ETIQUETAS SOBRE INTELIGENCIA ARTIFICIAL EN LA CREACIÓN DE CONTENIDOS EN TIKTOK
-ALFABETIZACIÓN MEDIÁTICA AUDIOVISUAL EN PERSONAS CON DISCAPACIDAD VISUAL: EL LENGUAJE Y LA NARRATIVA AUDIOVISUAL COMO HERRAMIENTAS PARA MEJORAR LA EXPERIENCIA CINEMATOGRÁFICA
-ALFABETIZACIÓN MULTIDISCIPLINAR EN IA GENERATIVA EN LA DOCENCIA UNIVERSITARIA EN COMUNICACIÓN AUDIOVISUAL
-ANÁLISIS DE LOS PRINCIPALES PARÁMETROS CONSTITUTIVOS DE LA PUESTA EN ESCENA DE LOS LABORATORIOS VIRTUALES
-APLICACIÓN DE LA METODOLOGÍA BASADA EN PROYECTOS EN LA ENSEÑANZA UNIVERSITARIA
-APRENDIZAJE ADAPTATIVO Y EDUCACIÓN PARA LA DIVERSIDAD: PROPUESTAS PARA UN MODELO DE ENSEÑANZA PERSONALIZADO EN LA EDUCACIÓN SUPERIOR
-CINE DOCUMENTAL Y DERECHOS HUMANOS: UNA EXPERIENCIA DE APRENDIZAJE ORIENTADO A PROYECTOS EN LA FORMACIÓN PROFESIONAL
-¿CÓMO SE HA COMPORTADO LA PRENSA ESPAÑOLA EN TWITTER DURANTE LOS ESTADOS DE ALARMA PROVOCADOS POR LA COVID-19?
-DE LA ADAPTACIÓN URGENTE A LA TRANSFORMACIÓN ACTIVA EN EDUCACIÓN SUPERIOR
-DEL LABORATORIO AL TALLER.CREACIÓN DE UN PROYECTO DE INNOVACIÓN DOCENTE EN COMUNICACIÓN AUDIOVISUAL PARTIENDO DE UNA PROPUESTA MULTIDISCIPLINAR
-DESAFÍOS DE LA METODOLOGÍA BASADA EN PROYECTOS COMO INSTRUMENTO CATALIZADOR PARA FOMENTAR EL PENSAMIENTO CRÍTICO EN CONTENIDOS INFORMATIVOS AUDIOVISUALES
-DESARROLLO DE LA COMPENTENCIA DIGITAL EN LA ERA DE LA IA EN LOS FUTUROS PROFESIONALES DE LA COMUNICACIÓN
-EL EMPODERAMIENTO DE LAS REDES SOCIALES COMO FUENTE INFORMATIVA PRIMARIA ENTRE EL SEGMENTO POBLACIONAL UNIVERSITARIO: EL DESCRÉDITO DE LOS INFORMATIVOS TELEVISIVOS Y SU MUTACIÓN
-EL EMPODERAMIENTO DE LOS ALUMNOS DE CFGS DE REALIZACIÓN DE AUDIOVISUALES Y ESPECTÁCULOS A TRAVÉS DE LA PRÁCTICA PROFESIONAL EN EL ÁMBITO ACADÉMICO
-EL ESCAPE ROOM COMO UNA METODOLOGÍA BASADA EN PROYECTOS EN LA FORMACIÓN PROFESIONAL
-EL PROYECTOR NIC: UN JUGUETE DE ANIMACIÓN QUE PARTICIPÓ EN LA DEMOCRATIZACIÓN DEL LENGUAJE CINEMATOGRÁFICO
-IMPLEMENTACIÓN DE UNA METODOLOGÍA BASADA EN PROYECTOS EN LA FORMACIÓN PROFESIONAL. CASO PRÁCTICO DE UNA GALA DE TELEVISIÓN
-INSTAGRAM COMO HERRAMIENTA MOTIVACIONAL DOCENTE: ESTUDIO DE CASO
-INSTAGRAM, LA NUEVA APUESTA POR EL CONTENIDO AUDIOVISUAL DE LA PRENSA ESPAÑOLA
-LA COMUNIDAD COSPLAY Y TIKTOK: UNA RELACIÓN SINGULAR
-LA CREACIÓN DE CONTENIDO INFORMATIVOS AUDIOVISUALES CON IAG COMO HERRAMIENTA DE LA METODOLOGÍA ABP PARA EL INCENTIVO DEL PENSAMIENTO CRÍTICO
-LA IMPLEMENTACIÓN DE UNA METODOLOGÍA BASADA EN PROYECTOS EN LA FORMACIÓN PROFESIONAL. CASO PRÁCTICO DE UNA GALA DE TELEVISIÓN
-LA MAISON DU FANTOCHE", UNA REPRESENTACIÓN DEL MOVIMIENTO DE VANGUARDIA DE LA ÉPOCA
-LA METODOLOGÍA DE SIMULACIÓN PROFESIONAL COMO HERRAMIENTA PARA LA ADQUISICIÓN DE COMPETENCIAS EN LA FORMACIÓN PROFESIONAL: ESTUDIO DE CASOS
-LA NARRATIVA EN REALIDAD VIRTUAL PARA EL APRENDIZAJE STEM. EL PROYECTO VIRION COMO CASO DE ESTUDIO
-LA REALIDAD VIRTUAL COMO HERRAMIENTA PARA LA ENSEÑANZA DE LAS MATERIAS STEM EN EL CONTEXTO EUROPEO
-LA REPRESENTACIÓN DE LA DISCAPACIDAD EN LAS NUEVAS SERIES DE FICCIÓN ESPAÑOLAS EN LAS PRINCIPALES PLATAFORMAS DE VIDEO BAJO DEMANDA DESDE EL 2018
-MEDIOS TÉCNICOS AUDIOVISUALES Y ESPECTÁCULOS
-PERCEPTIONS OF SECONDARY SCHOOL STUDENTS TOWARDS VIRTUAL REALITY IN STEM SUBJECTS. EFFECT OF THE GENDER VARIABLE
-REALIDAD EXPANDIDA. NUEVAS PERSPECTIVAS EN COMUNICACIÓN Y EDUCACIÓN
-STRATEGIES OF THE SPANISH PRESS IN THE FACE OF THE TWITTER ALGORITHM CHANGE. ANALYSIS OF TWEETS PUBLISHED BETWEEN 2018-2020
-THE SPANISH PRESS ON TIKTOK: ANALYSIS OF THEIR PUBLICATIONS
-TIKTOK Y LA PRENSA ESPAÑOLA
-VIRIONVIRTUAL REALITY APPLIED TO SCHOOL EDUCATION, WHITE BOOK
-YOUTUBE Y EL NUEVO RUMBO DE LA PRENSA ESPAÑOLA
-RESEARCH GROUP IN BIOINSPIRED SYSTEMS AND APPLICATIONS OF THE REY JUAN CARLOS UNIVERSITY